موتورهای نسبت تراکم متغیر

طراحی موتور جدیدی که نسبت تراکم موتور را برای مواجه شدن با شرایط مختلف رانندگی تغییر می دهد

مقدمه

موتورهای بنزینی سنتی در یک نسبت تراکم ثابت کار می کنند..بطوریکه به گونه ای طراحی شده اند تا از احتراق زودرس سوخت "ناک" در شرایط حداکثر قدرت، شتاب گیری سریع، حداکثر سرعت، یا زیر بار رفتن جلوگیری کند.به هر حال در اکثر مواقع موتورهای بنزینی در شرایط نسبتا پایینتر قدرت عمل میکنند، مثل: شتاب کمتر، سرعت کمتر یا بار کمتر.

اگر نسبت تراکم در حالت زیر بار نبودن افزایش یابد، موتور بنزینی می تواند به راندمان سوختی بالاتری دست یابد.

کاری از: صادق حصاری و علیرضا فرجی مرزنگو

اساتید مربوطه: استاد مجیدیان و استاد نقارچی


دانلود کامل PDF با حجم حدود 2mb

پسورد: www.progressline.ir