موتورهای نسبت تراکم متغیر .. variable compression ratio(VCR) engines
موتورهای نسبت تراکم متغیر
طراحی موتور جدیدی که نسبت تراکم موتور را برای مواجه شدن با شرایط مختلف رانندگی تغییر می دهد
مقدمهموتورهای بنزینی سنتی در یک نسبت تراکم ثابت کار می کنند..بطوریکه به گونه ای طراحی شده اند تا از احتراق زودرس سوخت "ناک" در شرایط حداکثر قدرت، شتاب گیری سریع، حداکثر سرعت، یا زیر بار رفتن جلوگیری کند.به هر حال در اکثر مواقع موتورهای بنزینی در شرایط نسبتا پایینتر قدرت عمل میکنند، مثل: شتاب کمتر، سرعت کمتر یا بار کمتر.
اگر نسبت تراکم در حالت زیر بار نبودن افزایش یابد، موتور بنزینی می تواند به راندمان سوختی بالاتری دست یابد.
کاری از: صادق حصاری و علیرضا فرجی مرزنگو
اساتید مربوطه: استاد مجیدیان و استاد نقارچی
دانلود کامل PDF با حجم حدود 2mb
پسورد: www.progressline.ir
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت 10:25 توسط علیرضا فرجی
|